Introductie
Het thema van deze eerste module is ‘Personal Branding’. Personal branding verwijst naar het uiten van een unieke identiteit van een individu, met als doel zich te onderscheiden en waarde toe te voegen aan zijn/ haar (professionele) leven. Dit doe je voor jezelf. Beschouw je zelf als een bedrijf/winkel/merk. Wat maak je? Wat straal je uit? En wie wil je bereiken?
Opdracht
Zet een duidelijk beeld/stijl neer van wie jij als persoon bent. Je gaat jezelf ‘marketeeren’ aan de hand van een aantal producten die je gaat maken.
Notities
- Het HIFI prototype, waarin is dit uitgewerkt? Mag de student zelf weten? Photoshop kan wat betreft waar de studenten dan zijn qua kennis. Figma is mss nog wat te vroeg?
- Instructie bij storyboard?
Op te leveren onderdelen
De onderstaande lijst geeft je een overzicht van de op te leveren producten in de verschillende units die betrokken zijn bij het project.
M&C
Je maakt aan de hand van een werkblad een marketingplan. Hierin staan de volgende onderdelen:
- USP
- Mediauitingen
- Marketing strategie
Docent: Bryan Suiker
VRMG-UXD
Ontwerp een logo voor/over jezelf.
Maak een low fidelity prototype (=potlood schets) van je ontwerp
Maak een medium fidelity prototype (=wireframe) van je ontwerp
Maak een high fidelity (=in detail uitgewerkt) prototype van je ontwerp
Vat je ontwerpkeuzen samen in een ‘style tile’ .
Docent: Frank Bijker
VRMG-ONT
Maak een ‘hero-image’ over jezelf.
Teken een storyboard.
Docent: Coen Septer
BO
Test je High Fidelity Prototype aan de hand van peer-feedback.
Je presenteert je werk aan de klas en de docent.
Richtlijnen presentatie (Google Slides)
Leg je project vast in een video van 30 sec.
Docent: Frank Bijker
Planning / deadlines
Let op: planning is onder voorbehoud.
Bezoek hier de uitgebreide planning op dagniveau
Overige expertises
Hieronder kun je lezen wat je in de overige vakken (expertises) nog meer gaat doen. De theorie en vaardigheden die je hier leert helpen je bij het project.
- Opzet Workflow
- Theorie Web
- Introductie Figma
- Basistechnieken Photoshop
- Selecteren
- Transformeren
- Retoucheren
- Basis Typografie
- Intro Vormgeving
- Theorie UX/UI
- Lesprogramma
Leerdoelen
Oriëntatie
- Ik maak kennis met mijn klasgenoten
- Ik maak kennis met verschillende soorten media uitingen
Basis
- Ik kan basistechnieken in Photoshop toepassen
- Ik kan basistechnieken in Figma toepassen
Beoordeling
Projecten worden beoordeeld binnen de betrokken Units, meestal zijn dit: Beroepsopdracht (BO), Onderzoek (ONDZ) en Vormgeven (VRMG).
De verschillende op te leveren producten worden beoordeeld binnen de Simulise omgeving. Hier wordt gewerkt met tekstuele feedback en een waardering aan de hand van rubrics.
Betrokken docenten
- Moduleleider: Frank Bijker
- Schrijvende docenten: Bryan Suiker, Frank Bijker.
- Uitvoerende docenten: Frank Bijker, Jof Neuhaus, Bryan Suiker, Coen Septer.