F3M8 e-Learning to sell

Introductie

E-Learning is het aanleren van een vaardigheid via een online platform. Een digitale cursus is het product dat op deze platforms wordt verkocht. In dit project ga jij samen met een klasgenoot een aantal salespagina’s ontwerpen voor zo’n digitale cursus.

Opdracht

Je maakt een keuze uit één van de onderstaande cursussen. Je mag hier zelf een doelgroep voor kiezen (kinderen, volwassenen, ouderen, etc).

  • Artificial Intelligence
    Hoe leer ik gebruik te maken van AI in mijn werkprocessen?
  • EHBO
    Hoe leer ik eerste hulp bij ongelukken te verlenen?
  • Digitale veiligheid
    Hoe leer ik hoe ik moet omgaan met privacy, gebruikersdata, wachtwoorden, foto’s, etc.?
  • Sport
    Hoe leer ik een bepaalde (denk)sport?
  • Social Media
    Hoe leer ik goede posts en/of filmpjes maken om likes en volgers te krijgen?
  • Eigen skill
    Bedenk zelf iets leuks en bespreek dit met je docent.

Bij dit project ligt de nadruk op het ontwerp. Je werkt samen met je teamgenoot aan de uitwerking van twee verschillende versies van de salespagina. Je maakt een infographic en verwerkt deze als animatie in een promo/explainer video. 

seriousgames

Planning / deadlines

Let op: planning is onder voorbehoud.
Bezoek hier de uitgebreide planning op dagniveau

Op te leveren onderdelen

De onderstaande lijst geeft je een overzicht van de op te leveren producten in de verschillende units die zijn betrokken bij het project. 

Let op: je voert dit werk met zijn tweeën uit!

VRMG

Ontwerp een logo voor het e-Learning platform. Maak 10 voorstellen voor het logo en 10 voorstellen voor een payoff.

Je maakt twee verschillende medium fidelity prototypes voor het ontwerp van de salespage voor jouw gekozen cursus.

Bepaal samen welke twee voorstellen jullie willen maken en werk er ieder een uit.

Maak samen een keuze uit je medium fidelity prototypes en werk deze uit in twee verschillende high fidelity prototypes voor het ontwerp van de salespage voor jouw gekozen cursus.

Bepaal samen welke twee voorstellen jullie willen maken en werk er ieder een uit.

Maak een styleguide waarin je alle ontwerpkeuzes vastlegt als een gids met ‘regels’ voor de stijl. Hierin leg je het volgende vast:

  • Logo gebruik (do’s en dont’s)
  • Kleurpalet (steunkleuren, highlight kleuren)
  • Typografie (body, headings, links, etc)
  • Layout principes (gebruik van de ruimte, helderheid, hiërarchie)
  • Spatiëring en grids (marges, uitlijning, etc)
  • Beeldgebruik (type, sfeer, etc)
  • Interactieve elementen (buttons, links, menu’s, etc)
  • Assets (iconen, patronen, visuele elementen, social media templates, website templates)
  • Tone of Voice
  • Brand Message (verhaal, positionering)
  • Gebruik (do’s en dont’s voor de inzet van uitingen, voorbeelden)
DIG

Je ontwerpt een UI Card (tegel) voor jouw cursus.

BO

Bereid een geanimeerde infographic voor in Illustrator die de belangrijkste stappen van jouw cursus verduidelijkt.

Deze ga je animeren en maak je onderdeel van je video.

Maak een promotie of explainer video van 30 seconden, met daarin opgenomen een animatie van je infographic.

Overige expertises

  • Uitwerking van je portfolio

Docent: Erik Post

  • Uitwerking van je portfolio
  • Gesprekken
  • De lessen gaan over persoonlijke ontwikkeling en profesionalisering

Docent: Yolanda Burger

Deze lessen geven context aan het project:

  • Kleurenmarketing
  • Neuromarketing
  • Social Media Strategie
  • Social Media Posts
  • Influencers, Affiliate Marketing

Leerdoelen

Oriëntatie

  • Ik maak kennis met styleguide
  • Ik maak kennis met Indesign

Basis

  • Ik analyseer de verschillende elementen op een salespage
  • Ik ontwerp een high fidelity prototype van mijn salespage
  • Ik ontwerp micro-interacties
  • Ik ontwerp een promo/explainer video
  • Ik presenteer mijn resultaten

Verdieping

  • Ik vergroot mij ontwerpvaardigheden
  • Ik ontwerp voor- en denk vanuit de doelgroep
  • Ik verbeter mijn ontwerp aan de hand van feedback
  • Ik maak in WordPress een portfolio bericht over dit project.

Beoordeling

Projecten worden beoordeeld binnen de betrokken Units, meestal zijn dit: Beroepsopdracht (BO), Onderzoek (ONDZ) en Vormgeven (VRMG). 

De verschillende op te leveren producten worden beoordeeld binnen de Simulise omgeving. Hier wordt gewerkt met tekstuele feedback en een waardering aan de hand van rubrics.

Lees meer over hoe er wordt beoordeeld bij ED

Betrokken docenten

  • Module leider: Jof Neuhaus
  • Schrijvende docenten: Yolanda Burger, Frank Bijker, Erik Post
  • Uitvoerende docenten: Yolanda Burger, Erik Post, Jof Neuhaus, Outger Commandeur