F3M8 e-Learning to sell

Introductie

E-Learning is het aanleren van een vaardigheid via een online platform. Een digitale cursus is het product dat op deze platforms wordt verkocht. In dit project ga jij samen met een klasgenoot een aantal salespagina’s ontwerpen voor zo’n digitale cursus.

Opdracht

Je maakt een keuze uit één van de onderstaande cursussen. Je mag hier zelf een doelgroep voor kiezen (kinderen, volwassenen, ouderen, etc).

  • Artificial Intelligence
    Hoe leer ik gebruik te maken van AI in mijn werkprocessen?
  • EHBO
    Hoe leer ik eerste hulp bij ongelukken te verlenen?
  • Digitale veiligheid
    Hoe leer ik hoe ik moet omgaan met privacy, gebruikersdata, wachtwoorden, foto’s, etc.?
  • Sport
    Hoe leer ik een bepaalde (denk)sport?
  • Social Media
    Hoe leer ik goede posts en/of filmpjes maken om likes en volgers te krijgen?
  • Eigen skill
    Bedenk zelf iets leuks en bespreek dit met je docent.

Bij dit project ligt de nadruk op het ontwerp. Je werkt samen met je teamgenoot aan de uitwerking van vier verschillende versies van de salespagina. Je werkt één ontwerp uit in WordPress óf je ontwerpt 4 interactieve (micro)-animaties en een promo/explainer video. Daarnaast ontwerp je ook de branding en leg je alle stijlkeuzes vast in een zogenaamde styleguide.

seriousgames

Planning / deadlines

Let op: planning is onder voorbehoud.
Bezoek hier de uitgebreide planning op dagniveau

Op te leveren onderdelen

De onderstaande lijst geeft je een overzicht van de op te leveren producten in de verschillende units die zijn betrokken bij het project. 

Let op: je voert dit werk met zijn tweeën uit!

VRMG

Ontwerp een logo voor het e-Learning platform. Maak 10 voorstellen voor het logo en 10 voorstellen voor een payoff.

Je maakt vier verschillende medium fidelity prototypes voor het ontwerp van de salespage voor jouw gekozen cursus.

Je ontwerpt vier high fidelity prototypes voor de salespage. Kies voor iedere uitwerking een een ander ’thema’: jaargetijden (zomer, herfst, winter, lente) en/of feestdagen (kerst, sinterklaas, pasen).

BO

Maak een print-pdf in Indesign waarin je alle ontwerpkeuzes vastlegt als een gids met ‘regels’ voor de stijl. Hierin leg je het volgende vast:

  • Logo gebruik (do’s en dont’s)
  • Kleurpalet (steunkleuren, highlight kleuren)
  • Typografie (body, headings, links, etc)
  • Layout principes (gebruik van de ruimte, helderheid, hiërarchie) 
  • Spatiëring en grids (marges, uitlijning, etc)
  • Beeldgebruik (type, sfeer, etc)
  • Interactieve elementen (buttons, links, menu’s, etc)
  • Assets (iconen, patronen, visuele elementen)
  • Tone of Voice
  • Brand Message (verhaal, positionering)
  • Gebruik (do’s en dont’s voor de inzet van uitingen, voorbeelden)

Maak een keuze uit onderstaande Assets óf WordPress uitwerking:

  • Assets
    • Interactieve animaties
      Ontwerp vier passende animaties voor micro-interacties in XD/Figma
    • Video
      Maak een promotie óf explainer video van 30 seconden over jouw cursus.
  • WordPress
    Werk één van je high fidelity ontwerpen zo exact mogelijk uit in WordPress.

Overige expertises

  • Uitwerking van je portfolio

Docent: Outger Commandeur

  • De les DIG-CC wordt gegeven in de 2e FLEX les en sluit aan bij het project: je leert werken met Indesign.
  • myProject (week 9)
  • De FLEX lessen van Ton Overgoor gaan over [lesinhoud Ton]
  • De FLEX lessen van Jof Neuhaus worden ingevuld met DIG-CC
  • Uitwerking van je portfolio
  • Gesprekken
  • De lessen gaan over persoonlijke ontwikkeling en profesionalisering

Docent: Yolanda Burger

Deze lessen geven context aan het project:

  • Sales volgens AIDA model
  • Stijl en sfeer
  • Neuromarketing
  • Social Media Strategie
  • Social Media Posts
  • Influencers, Affiliate Marketing

Leerdoelen

Oriëntatie

  • Ik maak kennis met styleguide
  • Ik maak kennis met Indesign

Basis

  • Ik analyseer de verschillende elementen op een salespage
  • Ik ontwerp een high fidelity prototype van mijn salespage
  • Ik ontwerp micro-interacties
  • Ik ontwerp een promo/explainer video
  • Ik werk mijn prototype ontwerp uit in WordPress
  • Ik presenteer mijn resultaten

Verdieping

  • Ik vergroot mij ontwerpvaardigheden
  • Ik ontwerp voor- en denk vanuit de doelgroep
  • Ik verbeter mijn ontwerp aan de hand van feedback
  • Ik maak in WordPress een portfolio bericht over dit project.

Beoordelingscriteria

Het project wordt beoordeeld binnen de Unit Beroepsopdracht (BO), Onderzoek (ONDZ) en Vormgeven (VRMG) en Realisatie (DIG-CC). De verschillende opdrachten worden beoordeeld in Simulise. Deze beoordeling vindt plaats door middel van rubrics, waarbij je op verschillende leerlijnen een score krijgt. Deze telt mee voor je leerlijndiagram in Simulise.

Betrokken docenten

  • Module leider: Jof Neuhaus
  • Schrijvende docenten: Yolanda Burger, Frank Bijker, Robin Schuur
  • Uitvoerende docenten: Yolanda Burger, Erik Post, Jof Neuhaus, Outger Commandeur