F1M1 – Personal Branding

Introductie

Het thema van deze eerste module is ‘Personal Branding’. Personal branding verwijst naar het uiten van een unieke identiteit van een individu, met als doel zich te onderscheiden en waarde toe te voegen aan zijn/ haar (professionele) leven. Dit doe je voor jezelf. Beschouw je zelf als een bedrijf/winkel/merk. Wat maak je? Wat straal je uit? En wie wil je bereiken?

Opdracht

Zet een duidelijk beeld/stijl neer van wie jij als persoon bent. Je gaat jezelf ‘marketeeren’ aan de hand van een aantal producten die je gaat maken.

Notities

  • Het HIFI prototype, waarin is dit uitgewerkt? Mag de student zelf weten? Photoshop kan wat betreft waar de studenten dan zijn qua kennis. Figma is mss nog wat te vroeg?
  • Instructie bij storyboard? 
Wie zijn de personen in je klas?

Op te leveren onderdelen

De onderstaande lijst geeft je een overzicht van de op te leveren producten in de verschillende units die betrokken zijn bij het project. 

M&C

Je maakt aan de hand van een werkblad een marketingplan. Hierin staan de volgende onderdelen:

  • USP
  • Mediauitingen
  • Marketing strategie

Docent: Bryan Suiker

VRMG-UXD

Ontwerp een logo voor/over jezelf.

Maak een low fidelity prototype (=potlood schets) van je ontwerp

Maak een medium fidelity prototype (=wireframe) van je ontwerp

Maak een high fidelity (=in detail uitgewerkt) prototype van je ontwerp

Vat je ontwerpkeuzen samen in een ‘style tile’ .

Docent: Frank Bijker

VRMG-ONT

Maak een ‘hero-image’ over jezelf.

Teken een storyboard.

Docent: Coen Septer

BO

Test je High Fidelity Prototype aan de hand van peer-feedback.

Je presenteert je werk aan de klas en de docent.

Richtlijnen presentatie (Google Slides)

Lees meer over presenteren

Leg je project vast in een video van 30 sec.

Instructie

Docent: Frank Bijker

Planning / deadlines

Let op: planning is onder voorbehoud.
Bezoek hier de uitgebreide planning op dagniveau

Overige expertises

Hieronder kun je lezen wat je in de overige vakken (expertises) nog meer gaat doen. De theorie en vaardigheden die je hier leert helpen je bij het project.

  • Opzet Workflow
  • Theorie Web
  • Introductie Figma
Docent: Jof Neuhaus
  • Basistechnieken Photoshop
    • Selecteren
    • Transformeren
    • Retoucheren
Docent: Jof Neuhaus
Docent: Gerhard Derksen
  • Basis Typografie
  • Intro Vormgeving
Docent: Coen Septer
  • Theorie UX/UI
Docent: Frank Bijker
  • Lesprogramma
Docent: Erik Post

Leerdoelen

Oriëntatie

  • Ik maak kennis met mijn klasgenoten
  • Ik maak kennis met verschillende soorten media uitingen

Basis

  • Ik kan basistechnieken in Photoshop toepassen
  • Ik kan basistechnieken in Figma toepassen

Beoordeling

Projecten worden beoordeeld binnen de betrokken Units, meestal zijn dit: Beroepsopdracht (BO), Onderzoek (ONDZ) en Vormgeven (VRMG). 

De verschillende op te leveren producten worden beoordeeld binnen de Simulise omgeving. Hier wordt gewerkt met tekstuele feedback en een waardering aan de hand van rubrics.

Lees meer over hoe er wordt beoordeeld bij ED

Betrokken docenten

  • Moduleleider: Frank Bijker
  • Schrijvende docenten: Bryan Suiker, Frank Bijker.
  • Uitvoerende docenten: Frank Bijker, Jof Neuhaus, Bryan Suiker, Coen Septer.