F1M1 – Personal Branding

Introductie

Het thema van deze eerste module is ‘Personal Branding’. Personal branding verwijst naar het uiten van een unieke identiteit van een individu, met als doel zich te onderscheiden en waarde toe te voegen aan zijn/ haar (professionele) leven. Dit doe je voor jezelf. Beschouw je zelf als een bedrijf/winkel/merk. Wat maak je? Wat straal je uit? En wie wil je bereiken?

Opdracht

Zet een duidelijk beeld/stijl neer van wie jij als persoon bent. Je gaat jezelf ‘marketeeren’ aan de hand van een aantal producten die je gaat maken.

Notities

  • Het HIFI prototype, waarin is dit uitgewerkt? Mag de student zelf weten? Photoshop kan wat betreft waar de studenten dan zijn qua kennis. Figma is mss nog wat te vroeg?
  • Instructie bij storyboard?
Wie zijn de personen in je klas?

Op te leveren onderdelen

De onderstaande lijst geeft je een overzicht van de op te leveren producten in de verschillende units die betrokken zijn bij het project.

M&C

Marketingplan

Je maakt aan de hand van een werkblad een marketingplan. Hierin staan de volgende onderdelen:

  • USP
  • Mediauitingen
  • Marketing strategie

Docent: Bryan Suiker

VRMG-UXD

Logo

Ontwerp een logo voor/over jezelf.

Low Fidelity Prototype

Maak een low fidelity prototype (=potlood schets) van je ontwerp

Medium Fidelity Prototype

Maak een medium fidelity prototype (=wireframe) van je ontwerp

High Fidelity Prototype

Maak een high fidelity (=in detail uitgewerkt) prototype van je ontwerp

Style Tile

Vat je ontwerpkeuzen samen in een ‘style tile’ .

Docent: Frank Bijker

VRMG-ONT

Hero Image

Maak een ‘hero-image’ over jezelf.

Storyboard

Teken een storyboard.

Docent: Coen Septer

BO

Usertest

Test je High Fidelity Prototype aan de hand van peer-feedback.

Presentatie

Je presenteert je werk aan de klas en de docent.

Richtlijnen presentatie (Google Slides)

Lees meer over presenteren

myProject

Leg je project vast in een video van 30 sec.

Instructie

Docent: Frank Bijker

Planning / deadlines

Let op: planning is onder voorbehoud.
Bezoek hier de uitgebreide planning op dagniveau

Overige expertises

Hieronder kun je lezen wat je in de overige vakken (expertises) nog meer gaat doen. De theorie en vaardigheden die je hier leert helpen je bij het project.

DIG WEB

  • Opzet Workflow
  • Theorie Web
  • Introductie Figma

Docent: Jof Neuhaus
DIG CON

  • Basistechnieken Photoshop
    • Selecteren
    • Transformeren
    • Retoucheren

Docent: Jof Neuhaus
BO MG

Docent: Gerhard Derksen
VRMG ONT

  • Basis Typografie
  • Intro Vormgeving

Docent: Coen Septer
VRMG UXD

  • Theorie UX/UI

Docent: Frank Bijker
AVO

TAVA

  • Lesprogramma

Docent: Erik Post

Leerdoelen

Oriëntatie

  • Ik maak kennis met mijn klasgenoten
  • Ik maak kennis met verschillende soorten media uitingen

Basis

  • Ik kan basistechnieken in Photoshop toepassen
  • Ik kan basistechnieken in Figma toepassen

Betrokken docenten

  • Moduleleider: Frank Bijker
  • Schrijvende docenten: Bryan Suiker, Frank Bijker.
  • Uitvoerende docenten: Frank Bijker, Jof Neuhaus, Bryan Suiker, Coen Septer.