F3M8 E-Learning

Introductie

E-learning cursus waarbij je iemand een gekozen skill aanleert en deze cursus verkoopt aan eigen gekozen doelgroep.
Hoe leer je iemand een skill aan en hoe verkoop je dat?

– AI (Midjourney, Dale-e, ChatGPT etc)
Hoe leer ik mensen gebruik te maken van AI in hun werkprocessen 

– EHBO 
Hoe kan ik mensen EHBO handelingen aanleren

Digitale veiligheid 
Hoe leer ik mensen hoe ze veilig om moeten gaan met data, plaatjes, wachtwoorden etc.

– Sport 
Hoe leer je iemand een bepaalde sport aan stap voor stap

– Social Media
Hoe leer je iemand goede social media posts en filmpjes te maken waardoor er meer likes en followers komen

– Eigen skill bedenken (bespreek met docent)

seriousgames

Planning

DEADLINE vrijdag 9.30u pitch gekozen skill + inschatting uren + offerte 

Hemelvaartdag 18 mei en vrije dag 19 mei

  • DEADLINE Onderzoek 17 mei

  • DEADLINE Vrijdag Stylebord/Logo + 2 voorbeeldschermen E-learning platform 

    • VRMG – Werken aan stylebord + E-learning design .XD
    • DIG – WordPress training / opzetten
    • ONDZ – E-learning onderzoek + uitwerken
    • BO – Excel training + Animatie training

29 mei – 2e pinksterdag

30 mei tm 2 juni = Berlijn

    • VRMG – Uitwerken E-learning
    • DIG – Landingspage in elkaar zetten
    • ONDZ – Uitwerken E-learning
    • BO – Exceltraining + Mini animaties uitwerken
  • DEADLINE E-learning platform volledig design 

    • VRMG – Deadline E-learning platform
    • DIG – Landingspage in elkaar zetten
    • ONDZUitwerktijd project
    • BO – Exceltraining. Uitwerken project / Mini animaties
  • DEADLINE 2 landingspages + mini animaties

    • VRMG – Uitwerktijd project
    • DIG – Uitwerken landingspages + voorbereiden usertest
    • ONDZ – Uitwerktijd project
    • BO – Exceltraining.Uitwerken project

DEADLINE Project vrijdag 30 Juni 23.59
Nette screenrecordings gemaakt van E-learning design+ 2 landingspages

BO – Factuur opzetten vanuit Excel

Rest van de vakken = afronding project

Eindpresentaties
Herkansingsweek + afronding

Week 10 = Vakantie

Onderdelen

BO

Urenregistratie
– Per onderdeel het aantal ingeschatte uren
– Per onderdeel het aantal gemaakte uren
– Het verschil tussen deze uren is zichtbaar
– Er is van tevoren een offerte gemaakt voor klant (25euro per uur)
– Van de uiteindelijke gemaakte uren is een factuur gemaakt (25euro per uur)
– Excel trainingen
 

Presenteren 

  • Er is een korte pitch gehouden voor gekozen skill + onderzoek + offerte
  • Eindpresentatie – ziet er netjes er verzorgd uit. Laat alles zien
  • Eindpresentatie – is rustig en duidelijk verteld
  • Eindpresentatie –  is duidelijke beargumentatie voor designkeuzes
 Mini animaties 
  • Minimaal 3 bewegende gifs – max 5 seconden 
  • Animaties zijn als .mp4 of als .gif (mag ook met XD zelf, maar maak dan screenrecording) 
  • Animaties passen goed in de stijl van E-learning platform
  • Animaties zorgen voor betere gebruiksvriendelijkheid

VRMG / FLEX

Design + logo E-learning cursus
Is verwerkt in XD prototype.

Minimale onderdelen:

  • Logo
  • Homepage/Dashboard cursus en kan uiteindelijk mijn les kiezen
  • Zie mijn voortgang van lessen
  • Volg de les op een interessante manier (wat maakt jouw E-learning uniek?) 
  • 1 Les uitwerken
  • Eind van de les. (wat geef je iemand als “reward” voor het behalen van de les)
  • Eind van de gehele cursus (lessenreeks). Wat krijg je dan?
  • TIP: Maak slim gebruik van gamification onderdelen om zo’n cursus interessant te maken

Stylebord + 
1 uitgewerkte voorbeeldscherm Cursus
1 uitgewerkt voorbeeldscherm landingspage

  • Alle stijlelementen die nodig zijn voor je spel zijn vastgelegd (beeld, kleur, typografie, e.d.)
  • Design eerst je schermen en copy paste daarna onderdelen in je stylebord 
 
 

ONDZ

Onderzoek
– Zichtbaar onderzoek naar gekozen skill
– Zichtbaar onderzoek naar doelgroep
– Onderzoek naar concurrentie
– USP’s van jouw E-learning cursus
 
AB Testing
– Er is een AB test gedaan voor de 2 verschillende landingspages
– Er is een conclusie uitgekomen die laat zien welke landingspage beter is en waarom

DIG

1 advertentie
  • 1 youtube video van max 15 seconden. (onthou: kan geskipt worden na 5 seconden)
  • De advertentie overtuigd mij om de cursus te kopen/downloaden/bekijken

2 landingspages

  • Zijn gemaakt in WordPress
  • Hebben beide een verschillende layout, maar dezelfde boodschap (koop/speel de cursus)
  • Landingspages hebben goede focus op sale
  • Er is duidelijke uitleg wat jouw E-learning uniek maakt en waarom mensen het nodig hebben
 
 

AVO

  • Ned
  • Eng